Przejdź do treści

Znamy skład Jury Konkursu Głównego KAMERALNEGO LATA!

Znamy skład Jury Konkursu Głównego KAMERALNEGO LATA!

Panuje powszechne przekonanie, że znacznie lepiej oceniać niż być ocenianym. Tymczasem, aby móc podjąć się pracy jurora, trzeba wykazać się nie tylko olbrzymią wiedzą i doświadczeniem, należy posiadać także nietuzinkową wrażliwość zarówno artystyczną, jak i społeczną.

To właśnie nacisk, jaki kładziemy na zagadnienia społeczne, czyni z festiwalu KAMERALNE LATO wydarzenie unikatowe w skali kraju. Jurorzy tegorocznej edycji będą mieli naprawdę niezwykle trudne zadanie, aby z wyselekcjonowanej puli filmów wybrać ten zwycięski. Widać jednak, że powierzono to zadanie najwłaściwszym osobom.    

Zaproszenie do jury Konkursu Głównego przyjęli:

  • MARIA ZMARZ-KOCZANOWICZ

– dokumentalistka, wykładowczyni akademicka, przewodnicząca jury

Autorka kilkudziesięciu filmów dokumentalnych, w większości z nich była również autorką scenariusza. Ma w swoim dorobku także spektakle Teatru TV i jeden film fabularny. Absolwentka  malarstwa ASP we Wrocławiu i reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Jest profesorem w Szkole Filmowej w Łodzi, w której wykłada. Laureatka ponad 20 nagród filmowych. Zrealizowała m.in. filmy: „GUCZO. NOTATKI Z ŻYCIA”, „GRUBA”, „MICHNIK. BĄDŹ REALISTĄ, CHCIEJ NIEMOŻLIWEGO”, „BYŁA WOJNA”, „NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT”, „WIERA GRAN”, „ZWYCZAJNY MARZEC”, „KOCHAM POLSKĘ”, „NOC Z GENERAŁEM”.

  • NATALIA GRZEGORZEK

-producentka filmowa

Prezeska Koskino. Producentka filmów „KAMPER” (2016) i „CÓRKA TRENERA” (2018) w reżyserii Łukasza Grzegorzka. Polska koproducentka filmu „KAWEK NA DRODZE”/ „WINTER FLIES” w reżyserii Olmo Omerzu (czeski kandydat do Oscara za rok 2018). W Koskino chce tworzyć przede wszystkim komedio-dramaty, współczesne historie o międzynarodowym potencjale festiwalowym i dystrybucyjnym. W 2021 roku dzięki Gutek Film na ekrany polskich kin trafi produkowana przez nią komedia obyczajowa Łukasza Grzegorzka „MOJE WSPANIAŁE ŻYCIE”. Członkini KIPA i PGP. Uczy produkcji w Warszawskiej Szkole Filmowej.

  • ANNA MUCHA

– aktorka, osobowość telewizyjna, ambasadorka festiwalu

Zagrała w kilkunastu polskich filmach i serialach, pracowała z takimi reżyserami jak Andrzej Wajda („KORCZAK”, „PANNA NIKT”), Steven Spielberg („LISTA SCHINDLERA”), Olaf Lubaszenko („CHŁOPAKI NIE PŁACZĄ”, „SINGLE I REMIKSY”, „SINGLE PO JAPOŃSKU”), Juliusz Machulski, Jacek Bromski, Wojciech Pszoniak, Olga Chajdas, Maciej Kowalewski, Piotr Wereśniak („OCH KAROL 2”, „WKRĘCENI”), czy Patryk Vega („PITTBULL”). Przez wiele lat była recenzentką wydarzeń kulturalnych w TVP i w Radiostacji oraz autorką felietonów i popularnego bloga. W 2010 roku wyprodukowała i wyreżyserowała dokument „WĘDROWCY – WIGILIA 2010”, który obejrzało ponad 3 miliony telewidzów. Aktualnie można ją zobaczyć na deskach teatralnych: w spektaklu „PIKANTNI” w reżyserii Tomasza Gawrona oraz w przedstawieniu „PRZYGODA Z OGRODNIKIEM” w reżyserii Jakuba Wonsa, w którym gra główną rolę.

  • JERZY BOŃCZAK

– aktor filmowy i teatralny, reżyser teatralny

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Pracował w Teatrze im. Jaracza w Olsztynie. W Warszawie był aktorem Teatru Rozmaitości, Teatru Nowego oraz Teatru Kwadrat. Zagrał w ponad 150 produkcjach filmowych, wyreżyserował ponad 40 spektakli teatralnych. Na dużym ekranie debiutował u Andrzeja Trzos-Rastawieckiego w filmie „ZAPIS ZBRODNI” (1974). Doskonale znany z takich produkcji jak: „MIŚ” (1980) w reżyserii Stanisława Barei, „WIELKI SZU” w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego, czy „PSY” (1992) w reżyserii Władysława Pasikowskiego. Występował w pamiętnych serialach lat 70. i 80. m.in.: „LALKA” (1977), „KARIERA NIKODEMA DYZMY” (1980), „ALTERNATYWY 4” (1983), „DOM” (1980-2000). Od 2000 r. wyreżyserował 51 spektakli w teatrach całej Polski, od jedenastu lat prowadzi Agencję Artystyczną i produkuje własne spektakle. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi.

  • MARCIN KOT BASTKOWSKI

– montażysta filmowy

Jako trzy najważniejsze filmy w swojej karierze wymienia: „OGNIEM I MIECZEM” (1999) w reżyserii Jerzego Hoffmana, “SOMETHING BETTER TO COME” (2015) w reżyserii Hanny Polak oraz „JAK PIES Z KOTEM” (2018) w reżyserii Janusza Kondratiuka. Spośród seriali na szczególną uwagę zasługuje „MŁODY PIŁSUDSKI” (2019) i „OFICER” (2004). Montowany przez Marcina Bastkowskiego film dokumentalny „SOMETHING BETTER TO COME”, który wyreżyserowała nominowana do Oscara Hanna Polak, otrzymał w sumie ponad trzydzieści nagród i nominacji na całym świecie, w tym nagrodę specjalną na największym festiwalu filmów dokumentalnych IDFA w Amsterdamie. Jest również laureatem indywidualnych nagród za montaż, w 1999 r. na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za montaż filmu „OGNIEM I MIECZEM” oraz w 2001 r. na Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie za montaż spektaklu „PIELGRZYMI” Macieja Dejczera. W 2011 r. był nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej ORZEŁ za montaż filmu „1920. BITWA WARSZAWSKA” w reżyserii Jerzego Hoffmana. Inne montowane przez niego produkcje to m.in.: „LEGIONY” (2019), „DYWIZJON 303” (2018), „POTOP REDIVIVUS” (2014), „SĘP” (2012), „KOCHAJ I TAŃCZ” (2010), „MISJA AFGANISTAN” (2012), „CHYŁKA” (2018-21). W sumie zmontował kilkadziesiąt filmów fabularnych, dokumentalnych oraz seriali telewizyjnych. Jest członkiem Polskiej Akademii Filmowej i Polskiego Stowarzyszenia Montażystów. Absolwent PWSFTViT w Łodzi i doktorant tej uczelni. W roku 2015 otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych doktorantów. W 2021 r. premierę będzie miał nowy film dokumentalny Hanny Polak „ANGELS OF SINJAR”, którego również był współtwórcą.

  • MAREK ŚWISZCZ

– specjalista w zakresie profilaktyki społecznej

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 1991 roku rozpoczął służbę w Policji. Natychmiast zafascynowała go praca dochodzeniowca. Służył w Komendzie Rejonowej Policji w Puławach, potem został przeniesiony do Garwolina, gdzie pracował w pionie dochodzeniowo-śledczym, był też zastępcą Komendanta ds. kryminalnych, a od kwietnia 2006 roku Komendantem Powiatowym. W kwietniu 2012 roku został powołany na stanowisko Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji z siedzibą w Radomiu, odpowiedzialnego za pion prewencji. Pracując w mazowieckiej Komendzie Wojewódzkiej Policji w latach 2012-2018, nadzorował m.in. działania programowe i organizacyjne związane z realizacją projektu KAMERALNE LATO, współtworząc nowatorskie programy z zakresu profilaktyki społecznej, realizowanej za pośrednictwem edukacji filmowej. Służbę w Policji zakończył na początku 2019 roku.

Pokazy filmów Konkursu Głównego KAMERALNEGO LATA odbędą się 8 i 9 lipca w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej ELEKTROWNIA. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Wejściówki można pobrać w biurze festiwalowym na terenie MCSW ELEKTROWNIA.

Głównym organizatorem Ogólnopolskich Spotkań Filmowych jest Stowarzyszenie FILMFORUM.

 

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.

 

Festiwal współfinansują: Miasto Radom i Polski Instytut Sztuki Filmowej.

 

Sponsorem Festiwalu jest Ambasada USA w Warszawie.

 

Współorganizatorami wydarzenia są: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej oraz ŁAŹNIA – Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria.

 

Partnerami edukacyjnymi wydarzenia są: American Corner Radom, Miejski Ośrodek Kultury AMFITEATR, Kuźnia Artystyczna – Pracownia Nowych Mediów, Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta i Education USA.

 

Festiwal organizowany jest we współpracy z partnerami branżowymi: Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Mazowieckim Instytutem Kultury i Mazovia Warsaw Film Commission.

 

Partnerami organizacyjnymi festiwalu są: Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej ELEKTROWNIA w Radomiu, Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu oraz Hufiec ZHP Radom-Miasto.

 

Partnerem logistycznym festiwalu jest KIA Plejada.

 

Towarzyszące Festiwalowi działania edukacyjne wspiera Program Unii Europejskiej ERASMUS+.

 

Projekt „SCRIPTMARKET.PRO – networking młodej branży filmowej (2. edycja)” dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.