Przejdź do treści

Sesja pitchingowa SCRIPTMARKET.PRO – przedstawiamy listę zakwalifikowanych projektów

8 tytułów znalazło się na finałowej liście projektów, które zostaną zaprezentowane przed gronem ekspertów w ramach 5. edycji SCRIPTMARKET.PRO.

Aż 54 pomysły na scenariusze zostały zgłoszone na tegoroczne pitchingi odbywające się w ramach sekcji branżowej KAMERALNEGO LATA – SCRIPTMARKET.PRO. Komisja w składzie: Łukasz Adamski, Maciej Dominiak i Natalia Hluzow zadecydowała o zakwalifikowaniu następujących projektów na sesję pitchingową:

  • POLE WIDZENIA, scenariusz: Tomasz Jeziorski 
  • JEŻOWIEC, scenariusz: Martyna E. Kaczorowska
  • MAGICZNY KOCIOŁEK, scenariusz: Jacek Birecki
  • TOLA, scenariusz: Marzena Nehrebecka
  • ZDOBYĆ STOLIK, scenariusz: Magdalena Uchaniuk i Aleksandra Ryży
  • NA MNIE JUŻ CZAS, scenariusz: Mateusz Białas
  • PROPAGANDA NIELENINA, scenariusz: Roman Brovko
  • BISEKSUALNA GĘŚ IMIENIEM TOMASZ, scenariusz: Amelia Pudzianowska

Powyżsi autorzy zaprezentują swoje pomysły przed gronem wybitnych ekspertek i ekspertów, którzy korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia doradzą autorom scenariuszy, jak pokierować dalszym rozwojem ich projektów. W komisji eksperckiej zasiądą:

  • producentka topowych polskich filmów, współwłaścicielka Aurum Film Aneta Hickinbotham,
  • producenka, wiceprzewodnicząca Koła Młodych Producentów KIPA Ewa Hoffmann,
  • wieloletnia ekspertka PISF w zakresie współpracy międzynarodowej, właścicielka IKH Pictures Promotion/Production Izabela Kiszka-Hoflik,
  • manager ds. festiwali, specjalista w zakresie promocji, dystrybucji i sprzedaży projektów filmowych Michał Hudzikowski
  • producentka, współzałożycielka studia Wonder X, która przez 10 lat zarządzała produkcją filmów fabularnych w TVN Warner Bros. Discovery Anna Waśniewska-Gill.

Sesja pitchingowa odbędzie się 12 lipca podczas 17. Międzynarodowych Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO w Radomiu.


Głównym organizatorem Międzynarodowych Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Stowarzyszenie FILMFORUM.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, a także ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Województwa Mazowieckiego.

Projekt współfinansują: Gmina Miasta Radom oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Działania edukacyjne realizowane w ramach festiwalu współfinansuje Unia Europejska.

Współorganizatorami wydarzenia są: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej oraz ŁAŹNIA – Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria.

Partnerami branżowymi festiwalu są: Stowarzyszenie Filmowców PolskichMazowiecki Instytut KulturyMazovia Warsaw Film Commission oraz Crew United Polska.

Partnerzy edukacyjni to: Offener Kanal Magdeburg (Niemcy), Budapest Cultural Center (Węgry), Associazione Cinematografica e Culturale LABORATORIO DEI SOGNI (Włochy).

Partnerami Mazowieckiego Programu Profilaktyki Społecznej są: Miejski Ośrodek Kultury AMFITEATR oraz Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu.

Partnerem logistycznym wydarzenia jest KIA Plejada. Partnerami organizacyjnymi są: Pracownia Nowych MediówHufiec ZHP Radom-Miasto i Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu.