Oto grono ekspertów sesji pitchingowych Kameralnego Lata!
Trwa nabór uczestników pitchingów odbywających się w ramach 15. edycji KAMERALNEGO LATA. W ramach sekcji SCRIPTMARKET.PRO młodzi debiutanci będą mieli nie tylko możliwość zaprezentowania swoich projektów przed gronem doświadczonych producentów, ale poznają także tajniki związane z rozwojem projektów filmowych. Znamy już nazwiska ekspertów, które ocenią prezentacje młodych filmowców oraz przygotują dla nich specjalistyczne szkolenia.
PRAKTYCZNE WARSZTATY Z REALIZACJI PITCHINGÓW.
Jak co roku, odbywająca się w ramach festiwalu KAMERALNE LATO sekcja branżowa pod nazwą SCRIPTMARKET.PRO, skoncentrowana będzie na wspieraniu, promocji i edukacji młodych talentów filmowych. W trakcie jubileuszowej 15. edycji wydarzenia, twórcy będą mieli okazję zaprezentować swoje scenariusze i planowane do realizacji projekty filmowe przed przedstawicielami branży filmowej reprezentującymi tak uznane marki jak: Platige Image, SHIPsBOY, KINHOUSE Studio czy IKH Pictures Promotion.
Pitchingi polegać będą na prezentacji scenariuszy filmowych przed gronem producentów, reżyserów i przedstawicieli instytucji filmowych. Przedsięwzięcie posiadać będzie przede wszystkim wymiar edukacyjny i pozwoli młodym twórcom na zdobycie praktycznych doświadczeń związanych z prezentacją własnych projektów filmowych podczas wydarzeń branżowych. Spotkanie to będzie okazją do doskonalenia umiejętności niezbędnych do skutecznego pozyskiwania funduszy, nawiązywania kontaktów, czy organizacji zaplecza produkcyjnego dla planowanych filmów.
Pitchingi odbędą się w czwartek 7 lipca 2022 r. w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej ELEKTROWNIA w Radomiu. Do udziału w prezentacjach można zgłaszać projekty filmów fabularnych, animowanych lub dokumentalnych w formie treatmentu lub gotowego scenariusza.
GRONO EKSPERTÓW
Uczestnicy będą mieli okazję zaprezentować swoje projekty filmowe przed specjalistkami z branży filmowej, które ocenią ich wystąpienia oraz przekażą cenne wskazówki dotyczące rozwoju projektów filmowych. Zaproszenie do grona ekspertów przyjęły m.in.:
- Izabela Kiszka-Hoflik – założycielka IKH Pictures Promotion, firmy specjalizującej się
w międzynarodowej sprzedaży i promocji filmów oraz IKH Pictures Production sp. z o.o. zajmującej się produkcją filmową. Członkini Europejskiej Akademii Filmowej. Jedna z założycielek Stowarzyszenia Kobiet Filmu. - Julia Gniadecka – producentka odpowiedzialna za rozwój contentu międzynarodowego. W jej portfolio znajduje się m.in. współpraca z Netflixem, Searchlight Pictures, czy Paramount Pictures. Pracowała na planach filmowych w kilkunastu krajach, w tym w Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Chile.
- Krystyna Kantor – producentka w firmie SHIPSBOY specjalizująca się we współpracy
z zagranicznymi koproducentami. Jako kierowniczka produkcji i producentka zrealizowała także paręnaście filmów krótkometrażowych. - Marta Szarzyńska – producentka i założycielka firmy KINHOUSE Studio. Laureatka nagrody za Najlepszy Debiut Producencki ufundowanej przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych za film „Piosenki o miłości” w reżyserii Tomasza Habowskiego.
ZASADY WYBORU PROJEKTÓW
Preselekcji projektów do udziału w pitchingach dokona Komisja Kwalifikacyjna, w skład której wejdą: Dyrektor Artystyczny Festiwalu, Koordynator Sekcji SCRIPTMARKET.PRO oraz przedstawiciele Zarządu Stowarzyszenia FILMFORUM.
Informacje na temat wyników prac Komisji zostaną opublikowane w serwisie internetowym Festiwalu (www.kameralnelato.pl) do dnia 24 czerwca 2022 r.
Termin zgłoszeń mija 20 czerwca 2022 roku.
Aby wziąć udział w pitchingu należy zapoznać się z regulaminem oraz wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Głównym organizatorem Ogólnopolskich Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Stowarzyszenie FILMFORUM.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Projekt współfinansują: Miasto Radom i Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Współorganizatorami wydarzenia są: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej oraz ŁAŹNIA – Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria.
Sponsorem wydarzenia jest Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie.
Partnerem strategicznym wydarzenia jest Polska Organizacja Turystyczna.
Partnerami branżowymi festiwalu są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Mazowiecki Instytut Kultury oraz Mazovia Warsaw Film Commission.
Partnerzy edukacyjni to: CINEMAHALL (Ukraina), KINOGRAPHE (Francja), Associazione Cinematografica e Culturale LABORATORIO DEI SOGNI (Włochy), American Corner Radom, Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta oraz Education USA.
Partnerem Mazowieckiego Programu Profilaktyki Społecznej jest Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu.
Partnerem logistycznym wydarzenia jest KIA Plejada.
Partnerami organizacyjnym są: Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, Miejski Ośrodek Kultury AMFITEATR, Pracownia Nowych Mediów, Hufiec ZHP Radom-Miasto.
Towarzyszące wydarzeniu działania edukacyjne wspiera Unia Europejska.
Projekt „SCRIPTMARKET.PRO – networking młodej branży filmowej (3. edycja)” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących
z Funduszu Promocji Kultury.
Centrum festiwalowym 15. Ogólnopolskich Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu.